Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Konfitura z czarnej porzeczki

Kwaskowa, ale pyszna i zdrowa! 
Niedługo napiszę o niej coś więcej, a do tego czasu biegnijcie po nią do gospodarza, babci, cioci czy na stragan owocowy i zacznijcie szykować się na porzeczkowe szaleństwo! ;)

Dziś podam Wam przepis na konfiturę z czarnej porzeczki z książki od mojej babci "Kuchnia polska".
Dodam, że przygotowałam od razu z 3 kg owoców i uważałam z cukrem ;)
Wyszło mi 7 słoiczków (250 ml)


Składniki:

1 kg obranej z gałązek i liści czarnej porzeczki
1 szklanka cukru (jeśli będzie za kwaśny dodajcie miodu)

Przygotowanie:

Połowę owoców zmiażdżyć, zasypać cukrem i pozostawić na kilka godzin. Gotować na małym ogniu, aż masa zacznie gęstnięć, wówczas, wrzucić resztę owoców i gotować. W czasie gotowania mieszać. 
Wg przepisu, dżem jest gotowy kiedy kropla przeniesiona na zimny spodek krzepnie. Jednak ja gotuję po 3 razy po 30 min. Następnie wkładam gorący do wypieczonych (w piekarniku, 120 stopni przez 30 min.) słoiczków, zakręcam mocno, odstawiam na ściereczkę i przykrywam drugą ściereczką, aby dłużej utrzymywało się ciepło. na drugi dzień zanoszę słoiczki w chłodne miejsce i tam czekają na pierwsze chłody i śniegi ;)

Powodzenia i smacznego :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :)