Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Bajka

Niedawno dostałam od mamy nową książkę z przepisami siostry Anastazji „100 nowych ciast” i oczywiście nie mogłam się powstrzymać by czegoś nie wypróbować ;)
Wybór padł na „Bajkę” ponieważ miałam ochotę na coś kolorowego i przy okazji miałam zamrożony jasny biszkopt, który został mi po „Ananasku”
Biszkopty nasączyłam dużą ilością nalewki cytrynowej, ten dolny być może nawet za mocno ;) i muszę przyznać, że smaki komponowały się genialnie :)
Ciasto prezentuje się bardzo okazale i wystarczy ukroić mały kawałeczek by się nasycić :)


Składniki:
Jasny biszkopt (nie za gruby. Polecam ten przepis. Biszkopt przekroić na pół. Część, która nam zostanie można zamrozić)
Ciemny biszkopt (przekrojony na pół) Polecam ten przepis

Masa:
1 litr śmietany kremówki 30% (mi starczyły 2 kubeczki biedronkowej śmietany, czyli ok. 660ml)
6 łyżeczek żelatyny (dałam 4)
40 dkg galaretki w cukrze
cukier puder do smaku
wiórki kokosowe do dekoracji, płatki migdałowe lub coś innego ;)

Wykonanie:
1 Żelatynę rozpuścić w 1/4 szklanki gorącej wody i mieszać do całkowitego rozpuszczenia.
2 Galaretkę pokroić w drobną kosteczkę (można też samemu przygotować różnokolorowe galaretki i po stężeniu pokroić w kostkę).
3  Śmietanę ubić, dodać cukier do smaku i ostudzoną żelatynę. Na koniec dodać pokrojone galaretki i delikatnie  wymieszać.

Przełożenie ciasta:
Biszkopt ciemny- połowa masy - biszkopt jasny- druga połowa masy - biszkopt ciemny- polewa.
Można ozdobić wiórkami kokosowymi, płatkami migdałowymi lub czym chcemy ;)

Smacznego :)



7 komentarzy:

  1. bardzo adekwatna nazwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubie przepisy s. Anastazji, tego jeszcze nie probowalam ale u Ciebie prezentuje sie znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście bajkowe ciasto:) Przepyszne musi być

    OdpowiedzUsuń
  4. No niestety wciąga okropnie! :D
    Ale spróbować warto :)

    Twoje ciacho wygląda super, szukałam czegoś w podobie więc przepis wyprobuję :) Bardzo ciekawy blog :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda rzeczywiście bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)