Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Rybka w słoneczniku

To sposób na "nudą", smażoną rybkę.
Trochę dodatków i już jest pysznie :)
Jeśli dodacie mało tłuszczu i zrobicie rybkę pod przykryciem (czyli ją delikatnie poddusicie) to danie będzie zaliczać się do tych zdrowych ;)


Składniki na 2 porcje:

Rybka (ja miałam filety z morszczuka)
1 jajko
garść płatków owsianych
garść słonecznika bez łupinek
1 łyżka mąki pszennej
sól
pieprz

Rybę jest dobrze posolić na 1h przed przyrządzeniem ponieważ wchłonie nadmiar wody i nie będzie rozwalać się na patelni ;)
Zmieszać razem płatki owsiane, słonecznik,pieprz oraz mąkę.
Rybę panierujemy najpierw w jajku, a później w mieszance.
Smażymy na patelni (w przypadku filetów ok 8 min z każdej strony)

Sałatka:

3 garście mieszanki sałat 
1/2 ogórka zielonego
1/2 pora
1/2 papryki
łyżeczka musztardy (ja użyłam miodowej)
łyżeczka octu balsamicznego

Sałatę zmieszać z ogórkiem i doprawić solą, musztardą oraz octem
Por oraz paprykę usmażyć na małej ilości masła (jeśli macie miejsce na patelni, na której smażycie rybę to je wykorzystajcie, ja tak zrobiłam :))
Na sałacie z ogórkiem połóżcie usmażoną rybkę, a na niej ułóżcie podsmażonego pora z papryką.


2 komentarze:

  1. I szybko z nudnego dania stało się ciekawym pomysłem na smakowity obiad:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)