Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Detoksykacja zachodzi najlepiej podczas snu, ponieważ wtedy organizm zaczyna odbudowywać i regenerować swoje tkanki. Według Tradycyjnej Medycyny Chińskiej, wątroba, która stanowi główny narząd detoksykacji, najlepiej funkcjonuje  między 1 w nocy, a 3 nad ranem. Dlatego warto być już w głębszej fazie snu o tej godzinie. Innym wymaganiem jest to, by ciało było odpowiednio nawodnione przed snem, ponieważ podczas procesu detoksykacji wyzwala się bardzo duża ilość szkodliwych substancji i dzięki nawodnieniu ciało lepiej zniesie ten proces. 

Istnieją pewne herbatki i napoje typu detox, które spożywane przed detoksykacją, potencjalnie mogą pomóc nam w tej ważnej funkcji organizmu.

Poniżej kilka przykładów:

Foto: Designed by Freepik

Herbata rumiankowa

Pomaga nam uspokoić nerwy, wyciszyć się i zasnąć. Ma działanie przeciwzapalne, co dodatkowo wspomaga organizm w walce z lekkim zapaleniem podczas procesu detoksykacji.

Woda cytrynowa

To napój rutynowo zalecany do picia w ciągu dnia. Wystarczy wycisnąć cytrynę do wody lub pokroić ją w plasterki i wrzucić do dzbanka z wodą (pamiętajmy, aby dobrze wyszorować cytrynę w celu uniknięcia kontaktu z pestycydami). W nocy woda cytrynowa pomaga w oczyszczaniu krwi z toksyn. Jej działanie jest najlepsze wtedy, kiedy jest ciepła, ponieważ zimna może spowodować szok dla organizmu i zabrać ciepło z układu pokarmowego; pomagaj więc swojemu organizmowi poprzez delikatne ogrzewanie płynów.

Owoc Jujuba (Głożyna pospolita)

Jest to chińskie zioło, które pomaga odżywić krew w wątrobie, tak bardzo potrzebną do deksotykacji i spalania tłuszczu.  Uspokaja umysł, pomagając odprężyć zestresowany mózg, dzięki czemu można uzyskać dobrą jakość snu potrzebną do prawidłowego funkcjonowania wątroby.

Nasiona lotosu

To kolejne przydatne zioło,  przydatne przy dużej ilości stresu oraz lęków. Pomaga uspokoić umysł, a nawet może pomóc przy palpitacjach serca. Do takiej herbatki warto dodać również małą ilość lawendy, która dodatkowo pomoże zmniejszyć niepokój.

Herbatka miętowa

Mieta pieprzowa jest bardzo pożytecznym ziołem, które przydaje się idealnie, kiedy zjemy za duży posiłek przed snem. Ułatwia proces trawienia poprzez zawartość dużych ilości olejków eterycznych, takich jak mentol i menton.

Herbata owsiana

Z płatków i nasion owsa mozna przyrządzic wspaniałą odżywczą herbatę. Zawiera ona duże ilości witamin, minerałów, a nawet białek, które są pomocne dla I i II fazy detoksykacji wątroby. Dodatkowo owies jest ziołem uspokajającym umysł i wprowadza równowagę emocjonalną naszego organizmu.

Schizandra Berry (Cytryniec chiński)

Te jagody, podczas zaparzania w gorącej wodzie, tworzą piękną owocową herbatę, która może łatwo chronić wątrobę od wielu szkodliwych związków. W owocach zawarte są także flawonoidy, saponiny, cukry, beta-sisterole, gomissyny A,B,C i N oraz ponad 30 związków lignianowych. Badania wykazują, że związki lignianowe mają właściwości ochronne dla wątroby, poprzez aktywacje w komórkach wątroby enzymów produkujących glutation - jedną z najmocniejszych substancji antyutleniających. Ligniany bronią także organizm przed substancjami chemicznymi niszcząc je.

Podsumowując:

Jedną rzeczą, o której należy pamiętać podczas detoksykacji i utraty masy ciała jest to, że podczas tego procesu nasz organizm potrzebuje dużej ilości płynów. Warto wprowadzić wymienione powyżej herbatki do swojego wieczornego menu, gdyż mają one wiele cennych składników, które zapewnią nam spokojny sen. A należy pamiętać, że odpowiedni sen jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania narządów biorących udział w detoksykacji. Postaraj się iść spać ok. 23:00. Jeśli lubisz chodzić spać późno to będzie to dla Ciebie nieco większe wyzwanie ;) Jednak wystarczy, że będziesz kładł się spać pół godziny wcześniej, niż zawsze i co tydzień przesuwał tą granicę, aby dojść do żądanej godziny. 

Pamiętaj: Zmiana diety i stylu życia zajmują trochę czasu, aby nasz organizm mógł się do nich przyzwyczaić i z pewnością nie powinineś robić tego drastycznie.

Pasta, która urozmaici Wam Wasze kanapkowe posiłki. 
Możecie użyć jej zamiast masełka lub innego smarowidła.
Ja uwielbiam ją z tostowanym pieczywem i świeżymi warzywami :)


Składniki:

1 opakowanie orzechów nerkowca (zazwyczaj kupuję w Lidlu lub Kauflandzie)
2 pół opakowania (dużego) jogurtu naturalnego 
3 jeden ząbek czosnku
4 sól, pieprz mielony biały oraz szczypta ostrej papryki wędzonej 

Przygotowanie:

Orzechy namoczyć w wodzie ok 4 - 6 godzin
Odlać wodę.
Orzechy wrzucić do blendera i dodać pozostałe składniki. Zmiksować do ulubionej konsystencji (ja lubię jak jest lekko chrupiąca)
Można przechowywać w słoiczki w lodówce (do 3 dni).

Smacznego :)
Takie wpisy umieszczam zazwyczaj na Instagramie, jednak dziś moje konto zostało skradzione i przypuszczam, że w najbliższym czasie nie będę miała do niego dostępu :( Dlatego dziś recenzja kawiarenki będzie tutaj :)

Chcecie poznać przyjemną kawiarenkę? Zapraszam do poczytania :)




 Są takie miejsca...

Są takie miejsca, gdzie po dłuższym spacerze na mrozie miło jest ocieplić się przy ciepłym napoju w przyjaznej atmosferze. My znaleźliśmy takie miejsce będąc w Gorzowie.

Przyszliśmy tu na deser, jednak najpierw chcieliśmy rozgrzać się przy czymś ciepłym. Zamówiliśmy więc po herbacie.

Herbaty zostały nam bardzo ładnie podane. Wszystkie dodatki znajdowały się w osobnych pojemniczkach, tak więc można było je dawkować w miarę upodobania. Po herbatce zaś przyszedł czas na lody. I chociaż nastawiliśmy się na deser, to nasze pełne brzuchy zastrajkowały i pozwoliły na spróbowanie jedynie małej porcji. To, co otrzymaliśmy, zaskoczyło nas lekko, bowiem pojedyńcza porcja była dosyć solidna, podana w małej miseczce z wafelkiem na górze.

Smak "porzeczka z Martini" - pyszności! Wreszcie w lodach poczułam smak prawdziwego alkoholu, a nie aromatycznych, sztucznych dodatków. 

W miejscu tym można wybierać w sorbetach czy lodach śmietankowych o ciekawych smakach. Lody przygotowywane są na miejscu, a każdego dnia znajdziecie inny smak :) Do tego znajdziemy tu tosty, gdyby trzeba było delikatnie posilić się przed słodkościami ;)

Co to za miejsce? 
Kawiarnia z "normalnym" klimatem. Nie ma tu pretensjonalnych dekoracji, nie trzeba się stroić na wyjście do tego miejsca. Przychodzą tu rodzice z dziećmi, pary, osoby w średnim wieku, artyści z różnym sprzętem, turyści z plecakami... Poczujecie się tu całkiem "na luzie" ;)

Gdzie?
Gorzów Wielkopolski
ul. Sikorskiego 126
Jedz te dwu-składnikowe pankejki każdego ranka i zobacz jak Twój tłuszczyk znika!

Tak brzmi hasło do tych sławnych już pankejków, które zrobione są tylko z dwóch składników.
Nie da się ukryć, że większość z nas uwielbia słodkości na śniadanie, a już  placuszki, naleśniki czy omlety to przodownicy poranków.
Najpiękniejsze w tym przepisie jest to, że możemy je zrobić tylko z dwóch składników i do tego zdrowych!

Jajka:

Jaja są niezwykle pożywnym składnikiem śniadania i każdy powinien starać się zjadać je przynajmniej co drugi dzień. Są one bogate w różne witaminy i inne składniki odżywcze, w tym:
Witamina A
Witamina B5
witamina B12
Witamina B2
Kwas foliowy
fosfor
Selen
Są one również bogate w białka i kwasy tłuszczowe omega-3: kwasy, które mogą pomóc w utracie wagi. Pomagają również podnieść HDL (czyli "dobry" cholesterol), który może pomóc w zapobieganiu chorobom serca.

Banany:

Banany są pożywnym i "wszechstronnym" owocem. Można je łatwo dodać do różnych receptur i doskonale nadają pankejkom stały kształt. Zawierają one znaczną ilość włókien, a także kilka przeciwutleniaczy. Oto niektóre z witamin, minerałów i innych składników odżywczych znajdujących się w bananach:
Potas
Witamina B6
Witamina C
Magnez
Miedź
Mangan
Węglowodany
Białko

Banany okazały się skuteczne w regulacji poziomu cukru we krwi i zmniejszaniu głodu. Wynika to z dwóch rodzajów włókien znajdujących się w tym owocu. Jeśli są spożywane po posiłku, redukują głód poprzez powolne opróżnianie żołądka.
Potas znajdujący się w bananach obniża również skutecznie ciśnienie krwi. To, w połączeniu z możliwością banana do regulowania poziomu cukru we krwi, sprawia, że jest niezwykłym pokarmem dla zachowania zdrowia serca.


Składniki na ok 10 sztuk (2 osoby):

dwa duże dojrzałe banany
2 duże jajka

Przygotowanie:

Banany dobrze rozgnieść i wymieszać z jajkami.
Patelnię (najlepiej do naleśników) rozgrzać i natłuścić delikatnie olejem kokosowym.
Wlewać po ok. 2 duże łyżki na jednego placuszka i smażyć na niedużym ogniu ok. 1-2 minuty z każdej strony.

Bądźcie cierpliwi bo placuszki mogą ciężko odchodzić od patelni. Trochę wprawy i obserwacji a będziecie mistrzami tych zdrowych pankejków ;)


Wystarczy upiec biszkopt w kształcie serduszka. Przygotować ulubioną masę. Przełożyć nią ciasto i polać roztopioną czekoladą :) Dodatkowo jakaś ładna posypka, owoce, płatki róż i gotowe :)

Olivka