Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Placuszki z jabłkami


Delikatne placuszki, które pamiętam od zawsze. Czasami jako ciepłe śniadanko przed szkołą, innym razem jako miłe zakończenie dnia. Robi je moja mama, babcia więc i ja postanowiłam przejąć receptę ;) Czasami kiedy zostaje ciasto, mama smaży je bez jabłek i na takie placuszki nakłada dżem, natomiast babcia zostawia ciasto na drugi dzień, trze na tarce jabłuszka, miesza je z ciastem i smaży.. każdy ma swój sposób ;)

Ilość porcji: duuużo :)
Czas przygotowania: ok. 40 min.

Składniki:
  • 4-5 jabłek
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • kwaśna śmietana (spore opakowanie)
  • 2 łyżki cukru
  • cukier waniliowy
  • 2 jajka
  • troszkę mleka
  • szczypta proszku do pieczenia
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie:
  1. Jabłka obieramy ze skórki, wycinamy gniazda nasienne i kroimy na krążki.
  2. Pozostałe składniki miksujemy. 
  3. Do gotowego ciasta wkładamy po kilka krążków jabłek, mieszamy i nakładamy na rozgrzany tłuszcz. 
  4. Smażymy po obu stronach.

8 komentarzy:

  1. to ja się wpraszam do Ciebie chociaż na dwa! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja jakbym zaczela je jesc, to by nie bylo konca. Uwielbiam takie placuszki-racuszki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Krążowniki z jabłek :D Świetna sprawa

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie też mamy taką placuszkową tradycję. są świetne i nie znam nikogo komu by nie smakowały!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo domowo
    tak najpyszniej

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznosci! Bardzo lubie takie placuszki. Smakuja mi zawsze i wszedzie. Ja tez mam taka sprawdzona rodzinna recepture.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam takie z dziciństwa... Czas wrócic do przeszłosci :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)