Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Chleb tradycyjny

Porządkując strych odkryłam kartonik z kilkoma zapomnianymi już książkami kucharskimi. Jedną z nich jest cieniutka książka pt.:„Domowy wyrób chleba”.
Zaczęłam od pierwszego przepisu, który wydał się prosty i rzeczywiście wrażenie było poprawne :) Chlebek przygotowuje się bardzo szybko i może nie jest to smak, który powala, ale po jego przygotowaniu z pewnością nie zniechęcimy się do dalszych zabaw w piekarza ;)


Składniki:
300g mąki pszennej
100g płatków owsianych, słonecznika lub siemienia lnianego
3/4 szklanki letniej wody (u mnie było mniej)
30g świeżych drożdży
3 łyżki oliwy lub oleju
1 jajko
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
Tłuszcz do posmarowania blachy

Wykonanie:

Wszystkie składniki dobrze wymieszać i wyrobić. Włożyć ciasto do formy posmarowanej tłuszczem. Na wierchu posmarować chleb roztrzepanym jajkiem i posypać ziarnami słonecznika, siemienia czy płatków (w zależności czego użyliśmy do ciasta). Piec w piekarniku: pierwsze 10min w temp. Około 150 stopni, a potem kolejne 30-40min. w temp. 230stopni.

6 komentarzy:

  1. Od kiedy taka zmiana na blogu? Chyba daaawno mnie tu nie było, ale teraz jest ślicznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o! moja mama robi sama chleb - dostała od koleżanki zakwas i raz na tydzień 2 bochenki wylegują się w piekarniku a cudowny zapach unosi się w powietrzu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba muszę poprosić o tą książkę na gwiazdkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. abs - oj daaawno Cię tu nie było ;) Zapraszam częściej :)
    MesmerizingBakes - ja jeszcze nie robiłam na zakwasie, ale już się powoli przymierzam ;)
    Kaś - poproś a z pewnością będzie Ci dane ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię bardzo podobnie chleb od czasu do czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny chlebek :) Dodaję do listy do wypróbowania !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)