Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Ananasek

"103 Ciasta siostry Anastazji".
Pamiętam jaki był szał, aby dostać tą książkę :) Mama w euforii przeglądała przepisy przez kilka dni i.. na tym się skończyło ;) Później książka zaginęła gdzieś podczas remontu, odnaleziona trafiła na półkę i.. zgubiła się podczas kolejnego remontu :D
Kiedy byłam już „na swoim” i miałam wiele zakalców czy gorszych porażek za sobą, mama postanowiła kupić mi właśnie tę książkę, bo jak stwierdziła: są w niej bardzo proste przepisy i z pewnością będą idealne na moje początki.
Postanowiłam zacząć od pierwszego przepisu: „Ananaska”.
Pierwszy raz wyszedł mi tak wspaniały biszkopt; puszysty, smaczny i wysoki (mimo, że nawet sporo opadł), a do tego ten krem.. taki lekki :)
Niestety, ta książka również i u mnie zaginęła.. Kilka przeprowadzek, dwa remonty..
Niedawno podczas porządków na strychu odnalazłam ją wśród innych zapomnianych ksiąg i zapisków kulinarnych. Postanowiłam raz jeszcze upiec Ananaska i wypróbować większość pozycji  z tej książki ;)


Porady:
1 ciasto upiekłam w kwadratowej, średniej blaszce
2 biszkopt był tak wyrośnięty, że przekroiłam go na pół i jedną część zamroziłam
3 biszkopt nasączyłam sporą ilością nalewki kokosowej :)
4 do soku z ananasów z puszki dolałam jeszcze pół szklanki soku ananasowego (można dolać wodę) bo pamiętam, że za pierwszym razem masa była zbyt gęsta 

Ananasek 

Upiec jasny biszkopt:
6 jaj
1 szkl cukru
1 szkl maki
1 plaska łyżeczka proszku do pieczenia

1 Białka ubić na sztywno, dodać cukier i żółtka
2 Dodać make zmieszana z proszkiem i lekko wymieszać.
3 Wylać na formę do pieczenia.
4 Piec w temp. 160-180 C około 30- 40 minut.

Masa budyniowa:
1 puszka ananasów 1 budyń

1 Z 1 puszki ananasów odlać sok.
2 Na soku ugotować budyń śmietankowy lub waniliowy.
3 Owoce ananasa pokroić w kostkę, połączyć z budyniem i przestudzić.

Piana:
1/2 szkl białek
1/2 szkl cukru
15 dag wiórek kokosowych

1 Białka ubić z cukrem.
2 Dodać kokos i lekko wymieszać.

Przełożenie placka:
Biszkopt - masa budyniowa - piana.

Zapiec w gorącym piekarniku na złoty kolor przy 180C.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny :)