Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Sernik z budyniem czekoladowym


Ten sernik czekał w kolejce testowych wypieków :)
Bardzo spodobała mi się kolorystyka, a przede wszystkim połączenie budyniu z sernikiem - połączenie, którego do tej pory nie znałam. Przepis wzięłam z tej stronki. Jak napisała autorka znany jest on również pod nazwą „Sernik Heli”.
Z komentarzy pod postem, jak również z innych wypowiedzi na różnych kulinarnych stronkach zauważyłam, że ciasto to ma wielu zwolenników.. Ja natomiast się do nich nie dołączę.
Sernik przygotowuje się prosto, jednak smak.. zdecydowanie gdzieś tam czekają na moje odkrycie lepsze smaki, połączenia ;)



Ciasto kruche:
2 1/2 szkl. mąki pszennej
150 g masła/margaryny
1/2 szkl. cukru
2 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 Mąkę wymieszać z cukrem i proszkiem do pieczenia, dodać zimne masło i razem rozkruszyć w palcach, żeby powstała taka kruszonka. 
2 Dodać jajka i wszystko zagnieść na gładkie ciasto.
3 Foremkę o wymiarach 25 x 38 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
4 Ciastem wylepić dno i boki.
5 Wstawić do lodówki.

Warstwa budyniowa:
1 l mleka
4 budynie czekoladowe

1. 3 szklanki mleka zagotować, a w pozostałej 1 szklance mleka rozrobić proszek budyniowy.
2  Na gotujące mleko wlać przygotowane budynie i gotować do zgęstnienia.
3 Gorący budyń wylać na surowe ciasto i rozsmarować na całej powierzchni.

Warstwa serowa:
1 kg sera mielonego z wiaderka
3/4 - 1 szkl. cukru
4 jajka
1 budyń waniliowy/śmietankowy

1 Żółtka ubić z cukrem, dodać ser, proszek budyniowy i całość zmiksować
2 Ubić pianę z białek i delikatnie wymieszać z serem. 
3 Masę serową wyłożyć na budyń.
4 Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 st. C i piec ok. 50 min. 
5 Po wyłączeniu pozostawić sernik w piekarniku do wystygnięcia. 
6 Wierzch można polać polewą.



3 komentarze:

  1. Nie wierzę, że coś co tak smakowicie wyglądać może rozczarowywać smakiem ;-) Chyba aż z ciekawości go sama wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie ciast wygląda świetnie, i z chęcią je wypróbuję!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Śmiało dziewczyny - próbujcie :) Ten sernik nie jest zły, inni domownicy go chwalili, ale jak dla mnie to nie ta kompozycja smaków ;)
    Dajcie znać jak Wam smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)