Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Piernik na Guinnessie


Tu w Irlandii zaczął się już na dobre okres świątecznego szaleństwa. Wszędzie można już kupić choinki z przybraniem, ozdoby wszelkiego rodzaju, a nawet jedzenie jak pierniczki, baby, keksy czy pudding.
Mi jeszcze nie udzielił się ten klimat tak bardzo, jednak postanowiłam, że od czasu do czasu wypróbuję jakąś potrawę świąteczną, aby przed samymi świętami nie mieć dylematu co przygotować ;)
Zaczęłam od piernika dorotuś, który okazał się naprawdę wspaniały :) Łatwy i szybki w przygotowaniu, a do tego nie wysuszony i mięciutki w smaku. Określiłabym go raczej jako murzynek o smaku piernika ponieważ z tego co pamiętam to typowy piernik jest twardawy i mniej czekoladowy.
Przepis nieco zmieniłam ze względu na brak składników; melasę zastąpiłam miodem, a pieprz biały i imbir przyprawą do piernika. Ciasto zdecydowanie warte wypróbowania :)


Składniki:

0,6 szklanki ciemnego piwa Guinness
1,5 szkl mąki pszennej
2 łyżki kakao
4 czubate łyżeczki przyprawy do piernika
2 duże jajka
0,5 szkl cukru
0,5 szkl miodu
0,7 szkl oleju


Przygotowanie:
Piwo Guinness zagotować, zdjąć z palnika.
W średniej wielkości misce wymieszać mąkę, kakao, sodę, przyprawę do piernika.
W większej misce ubić jajka (w całości, bez rozdzielania na białka i żółtka), cukier, miód, olej do gładkości (można mikserem). Do do tej masy dodawać suchą mieszankę na zmianę z piwem, miksując (tylko do połączenia się składników).
Formę kwadratową wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować masłem i oprószyć mąką. Przelać do niej ciasto (będzie dość rzadkie). Piec w temperaturze 175°C przez 50 - 60 minut do tzw. suchego patyczka (u mnie z termoobiegiem wystarczyło 45min). Wystudzić.
Podawać z bitą śmietaną lub z polewą czekoladową.

Smacznego :)

 

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam ten piernik. Jak dla mnie jest idealny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno pyszny, przymierzałam się do niego ale jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. przecinkowa - to prawda, jest idealny :)

    Aga - koniecznie spróbuj, kilka minut i masz pyszne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja mam na niego ochotę! I pewnie ulegnę, bo kusisz, kusisz:)
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Anna - Maria - hihi, w takim razie jestem pewna, że nie będziesz się za długo opierać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hejka właśnie Cię wyróżniłam w Liebster Blog i zapraszam Cię do zabawy. Oto link
    http://kuchareczkamala.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki, Skarbie, za wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. o rany ta czekolada, aż mi się w głowie zakreciło

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł. piekłam już pyszny chleb na guinnessie, więc i piernik musi być znakomity

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)