Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

"Dieta faceta" - Carbonara z cukinią



Na jakiś czas wróciłam do Polski :) Mam więc swoją kuchnię do dyspozycji i wreszcie mogę trochę po nadrabiać kuchennych zaległości.
Wybaczcie mi jakość zdjęć, ale są pstrykane z telefonu i, wiadomo, jakość ani aranżacja nie będą powalające ;)
Dziś przepis z gazety „Dieta faceta”, którą uwielbiam za proste i szybkie przykłady dań, a także za wyszczególnienie informacji o kaloriach i składnikach odżywczych.
1 porcja:
Kalorie: 370kcal
Tłuszcze: 8g (3g nasycone)
Węgle: 33g
Białka: 7g





Składniki na 2 porcje:
2 garście spaghetti
2 plastry bekonu
1 cukinia
1 ząbek czosnku
75g posiekanej cebuli (ja dałam 1 sztukę)
Czarny pieprz
2 żółtka
Tarty parmezan
Garść posiekanej, zielonej pietruszki
Przygotowanie:
1 Ugotuj makaron al. Dente
2 Na średnim ogniu przesmaż pokrojony bekon, aż stanie się chrupiący (ok.5min). W tym czasie umyj cukinię i pokrój ją wzdłuż w paski.
3 Odsącz bekon z tłuszczu. Na patelnię wrzuć teraz cukinię, pokrojoną cebulę, rozgnieciony czosnek i smaż na małym ogniu przez 5min. Dorzuć bekon, posól (nie za dużo bo bekon jest wystarczająco słony),popieprz i zamieszaj.
4 Odcedź makaron, dorzuć go na patelnię i dolej odrobinę wody, w której się gotował, tak by powstał sos. Zdejmij patelnię z ognia i wbij do potrawy 2 żółtka. Zamieszaj. Podawaj posypane parmezanem i pietruszką.
 

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny :)