Dania główne     Śniadania/kolacje     Zdrowe przekąski     Soki    

Ryż z warzywami


Kolejne szybkie i niskokaloryczne danie po którym nie tak szybko sięgniemy po jakąś przekąskę.
Danie idealne dla osób na diecie, dbających o linię czy cukrzyków.


Składniki:
Torebka brązowego ryżu UncleBens
Kilka różyczek brokuła (mogą być mrożone)
2 garści mrożonej fasolki szparagowej
Po ¼ papryki czerwonej i żółtej
Mała pierś z kurczaka
Sos sojowy
Sól, czosnek, 0,5 szklanki bulionu (lub rozpuszczonej kostki do potraw chińskich)

Przyrządzanie:
Kurczaka kroimy na małe kawałki, marynujemy w połowie szklanki sosu sojowego przez ok. 2h, a następnie delikatnie podsmażamy lub gotujemy.
W tym czasie gotujemy ryż.
Warzywa (oprócz papryki) gotujemy w woku (mała ilość wody wystarczy). Odlewamy wodę, która została, dodajemy ugotowany ryż, kurczaka, papryki i podlewamy bulionem. Przyprawiamy i podsmażamy ok. 5min.

Smacznego :)

11 komentarzy:

  1. Bardzo pyszna propozycja, wygląda pięknie i kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę w końcu stworzyć listę dań dla diabetyków i podrzucić babci... przyda się dla dziadka. Dziękuję Ci za ten wpis :) wcześniej o tym nie pomyślałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobne danie przyrządzam z gotowym sosem słodko-kwaśnym. Smakuje nawet nieźle, ale...Twoja propozycja wydaje się być świetną alternatywą i na pewno zdrowszą. Nigdy nie wiadomo, ile jest chemii w takim gotowym sosie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, ryż to chyba mój ulubiony obiadowy dodatek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, pyszny i zdrowy ryż z warzywami, to lubię <3

    i jak tam, jak tam, robiłaś dżem? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. apetyczne! myślę, że nie tylko dla dietujących :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajnie, zdrowo i smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda bardzo apetycznie! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :)